قنادی که از ارده بهشتی در پخت تمام کیک ها استفاده می کرد

ارده بهشتی از یک سیستم گوارشی سالم و روده بزرگ حمایت می کنند زیرا سرشار از فیبر هستند.این محتوای فیبر بالا به عملکرد صاف روده کمک می کند، بنابراین دفع مواد زائد را تسهیل می کند و یبوست را از بین می برد.

ارده های کنجد حاوی مس هستند، یک ماده معدنی که برای سیستم‌های آنزیمی آنتی‌اکسیدانی حیاتی است، بنابراین درد و تورم مرتبط با آرتریت را کاهش می‌دهد علاوه بر این، این ماده معدنی به رگ‌های خونی، استخوان‌ها و مفاصل قدرت می‌دهد

منیزیم موجود در ارده کنجد ممکن است خطر ابتلا به آسم و سایر اختلالات تنفسی را با جلوگیری از اسپاسم راه هوایی کاهش دهد مطالعات همچنین اختلالات ریوی را با کمبود منیزیم مرتبط می کند

کنجد که در دانه‌های کنجد و روغن کنجد یافت می‌شود، از آسیب دیدن DNA توسط تشعشعات جلوگیری می‌کند همچنین از آسیب به روده و طحال جلوگیری می کند.

دانه های کنجد حاوی روی است که تراکم مواد معدنی استخوان و سلامت استخوان را افزایش می دهد کمبود این ماده معدنی می تواند باعث پوکی استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات شود ارده های کنجد منبع عالی کلسیم است، یک ماده معدنی کمیاب که برای سلامت استخوان ها حیاتی است.

ارده کنجد و روغن اردهکنجد با از بین بردن پلاک‌های دندانی و سفید کردن دندان‌ها به تقویت سلامت دهان کمک می‌کنند روغن کشی، یعنی ریختن روغن دانه کنجد در دهان، می تواند میزان استرپتوکوک موتانس را هم در دندان ها و هم در بزاق دهان کاهش دهد و سلامت کلی را تقویت کند.

ارده کنجد به کبد کمک می‌کنند تا اثرات مضر الکل و سایر موادی که در بدن ایجاد مسمومیت می‌کنند را تجزیه کند.

ارده های کنجد حاوی چندین ماده مغذی هستند که ممکن است خواص کاهش استرس داشته باشند.
مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم با تنظیم عملکرد عضلات یعنی انقباض و آرامش به عنوان یک ضد اسپاسم عمل می کنند.
تیامین (ویتامین B1) دارای خواص آرام بخش است که به عملکرد صحیح اعصاب کمک می کند کمبود این ویتامین می تواند منجر به اسپاسم عضلانی، بدخلقی و افسردگی شود.
تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری است که در تولید سروتونین نقش دارد، انتقال دهنده عصبی که درد را کاهش می دهد و الگوی خواب و خلق و خو را تنظیم می کند ناکافی بودن تولید و انتقال سروتونین در مغز می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود.