فرش 6 متری فانتزی که فردی را از ضربه مغزی نجات داد

تمیز کردن فرش و آلودگی زدایی گرد و غبار داخلی خانه مخلوط ناهمگنی است که حاوی مواد معدنی و آلی و اندازه ذرات مختلف است.

جاروبرقی فرش 6 متری فانتزی عوامل بیولوژیکی را از بین می برد، اما روش های مورد استفاده در مطالعات آکادمیک احتمالاً بسیار دقیق تر از معمولاً در خانه ها هستند.

در یک مطالعه مبتنی بر آزمایشگاه، گرد و غبار به طور مصنوعی بر روی انواع مختلف کف به منظور آزمایش راندمان حذف جاروبرقی ها جاسازی شد.

نتایج نشان داد که بیشتر گرد و غبار در طی ده چرخه اول جاروبرقی جمع‌آوری شد، که در آن یک چرخه جاروبرقی 5 دقیقه روی فرش 0.63 متر مربع بود.

پس از 60 چرخه جاروبرقی، 90٪ از گرد و غبار جاسازی شده در کیسه جاروبرقی هنگام استفاده از برس چرخان در پایین جاروبرقی پیدا شد، در حالی که تنها 75٪ در هنگام استفاده از یک نازل ساده در جاروبرقی.

یک مطالعه نشان داد که حدود 50 درصد از قارچ‌ها، کنه‌های گرد و غبار و آلرژن‌های گرد و غبار هنگام جارو کشیدن با 4 پاس با سرعت 55 سانتی‌متر بر ثانیه از فرش حذف می‌شوند.

مطالعه دیگری نشان داد که جاروبرقی 6 تا 45 دقیقه در متر مربع برای حذف بارهای غبار عمیق از فرش های قدیمی تر نیاز است.

در نهایت، فرش‌ها به دنبال انتشار تصادفی یا عمدی عوامل بیولوژیکی مبتنی بر اسپور مانند باسیلوس آنتراسیس، مقاومت خود را در برابر فرآیندهای ضدعفونی نشان داده‌اند.

ویژگی‌های فرش، به دلیل نفوذ اسپورها به عمق ماتریکس فرش، آلودگی‌زدایی با روش‌های پاک‌کن را دشوار می‌کند.

حتی غوطه ور کردن فرش در سفیدکننده با pH تنظیم شده ترکیبی که نشان داده شده است در ضد آلودگی اسپور کشی عوامل تهدید کننده بیولوژیکی مانند باسیلوس آنتراسیس بسیار موثر است.

ما به اطلاعات اساسی‌تری در مورد اینکه چگونه حضور فرش جوامع میکروبی، عملکرد میکروبی و قرار گرفتن در معرض میکروبی را در محیط‌های داخلی تغییر می‌دهد هم در مقایسه فرش با سایر انواع کفپوش و هم بین انواع مختلف فرش، نیاز داریم.