در گذشته از ادویه کاری قوطی سبز برای روشن کردن آتش استفاده می کردند

با استفاده از برخی ادویه ها مانند ادویه کاری قوطی سبز یا فلفل هندی، حتی پس از پختن طولانی مدت طعم و عطر آن از بین نمی رود برعکس: هر چه بیشتر بپزند، در پایان عطر آن قوی تر می شود.

همچنین می توانید انیسون، پودر خردل، میخک یا برگ بو و همچنین دارچین، ارس و زیره را زودتر اضافه کنید برخی از ادویه ها به گرما بسیار حساس هستند در اینجا، عطرها به سرعت در طول پخت از بین می روند.

این امر به عنوان مثال در مورد انواع توت های صورتی، نمک، نخ های چیلی، جعفری، زعفران یا جوز هندی صدق می کند گاهی اوقات ادویه ها نیز تلخ هستند، مانند فلفل یا پاپریکا بنابراین باید این ادویه ها را درست قبل از پایان زمان پخت اضافه کنید.

با گیاهان وحشی محلی فصل کنیدزمان تازه کردن دانش تقریباً فراموش شده و الهام گرفتن برای آشپزی با گیاهان وحشی است: بسیاری از گیاهان وحشی خوراکی را می توان در آشپزخانه استفاده کرد، به عنوان مثال هنگام تهیه سبزیجات برگ دار، سبزیجات وحشی یا اسموتی های سبز.

گیاهان وحشی را پس از شستشو می توان با خشک کردن آنها حفظ کرد تا در ماه های زمستان از آنها استفاده شود چه به عنوان مواد تشکیل دهنده سالاد، سس کوارک، چای برگ یا هنگام تهیه انواع غذاها.

گیاهان وحشی تازه این مزیت را دارند که نسبت به گیاهان پرورشی حاوی عطر، فیبر، مواد تلخ، مواد معدنی، مواد گیاهی ثانویه و ویتامین هستند.
به عنوان مثال، قاصدک یک همه کاره واقعی است این شامل طیف گسترده ای از مواد با ارزش است که به هیچ وجه کمتر از مواد غذایی فوق العاده امروزی نیست، در واقع آنها حتی از آنها نیز برتر هستند.

قاصدک حاوی مقدار زیادی پتاسیم و مواد تلخ است که هضم غذا را تحریک می کند در گذشته حتی به عنوان یک درمان استفاده می شد جایگزین های فلفل شامل سبزی فلفل است که بیشتر به نام مرزه شناخته می شود یا ماگورت را امتحان کنید.

بیشتر برای غذاهای چرب در زمستان استفاده می شود، اما به همان اندازه برای ماهی تابه سبزیجات، شیرینی های تهیه شده از غلات، سس ها، برنج یا سیب زمینی مناسب است.