تمیز کردن کاشی کف و سرامیک

علاوه بر زیبایی و تطبیق پذیری خارق العاده، کفپوش های کاشی چینی از مزیت نگهداری بسیار کم برخوردار هستند. سرامیک ها از ذرات طبیعی ساخته می شوند که در کوره در دمای بسیار بالا شکل می گیرند و پخته می شوند، این فرآیند دوام و انعطاف‌پذیری را ایجاد می‌کند که با اکثر سطوح کفپوش دیگر قابل مقایسه نیست. هنگامی که لعاب داده می شوند، همچنین دارای یک سد محافظ در برابر کثیفی، آب، لکه ها و مواد شیمیایی هستند که باعث می شود در برابر عناصر نفوذ ناپذیرتر شوند. حتی با وجود اینکه نگهداری آن آسان است، مراحلی برای اطمینان از اینکه در شرایط بهینه باقی می ماند باید انجام شود.

 

چگونه باید کف کاشی خود را تمیز کنید؟

یکی از مهمترین جنبه های تمیز کردن کف کاشی و سنگ گوهره شما این است که مطمئن شوید کثیفی و ریخته شده فرصتی برای راحت شدن ندارند، این اتفاقات می افتد به جای اینکه دیگران را به جز خودتان از راه رفتن روی زمین خود منع کنید، در اسرع وقت نشت یا مسیرها را تمیز کنید، این کار به اندازه کافی آسان است که با یک دستشویی یا پارچه، آب داغ و یک شوینده خانگی ملایم انجام شود حتما قبل از استفاده با هر نوع شوینده آزمایش نقطه ای انجام دهید یا توصیه هایی را از سازنده کاشی ایتالیایی دریافت کنید، نگهداری منظم نیز مهم است. ساده‌ترین، سریع‌ترین و مؤثرترین قدمی که می‌توانید بردارید این است که به‌طور منظم کف کاشی‌های حمام، ورودی یا آشپزخانه را جارو کنید، جارو بکشید و مرطوب کنید.

پخش کاشی سرامیک تهران؛البرز(کرج)؛شهریار-عمده و تک فروشی ارزان قیمت | فروشگاه شاهرخی

جارو کردن سریع یا جاروبرقی، کثیفی و زباله را قبل از اینکه در کاشی یا دوغاب فرو برود، پاک می کند. تمیز کردن با آب گرم و استفاده از یک محصول تمیزکننده توصیه شده توسط سازنده نیز براقیت، درخشندگی و رنگ کاشی شما را افزایش می دهد، یکی از بهترین محصولات تمیز کننده کف، یکی از محصولاتی است که به راحتی در خانه شما موجود است. آب در عالی نگه داشتن کف کاشی و سرامیک دیوار شما موثر است، همچنین می توانید یک فنجان سرکه سفید را با یک گالن آب مخلوط کنید تا یک پاک کننده فوق العاده موثر و از بین برنده بو. اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، ممکن است نخواهید از مواد شیمیایی خشن استفاده کنید و این یک جایگزین فوق العاده است.

کاشی های سرامیکی توسط دوغاب در جای خود نگه داشته می شوند که معمولاً سفید هستند. با گذشت زمان و با قرار گرفتن در معرض عناصر، این می تواند تغییر رنگ داده و کثیف شود. وقتی این اتفاق می افتد، از زیبایی کف شما می کاهد، برای اینکه این اتفاق نیفتد، و برای حفظ کاشی و دوغاب، مهم است که از دوغاب خود نیز مراقبت کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که پس از نصب کاشی، آن را آب بندی کنید، این کار باعث می شود لکه ها، کثیفی ها و آب نتوانند به سد محافظ نفوذ کنند، کارشناسان توصیه می کنند که این کار را دو بار در سال انجام دهید، اگرچه سازنده کاشی شما ممکن است برنامه آب بندی متفاوتی را توصیه کند.

کاشی کاری مدرن - نمونه های طراحی مدرن در صنعت کاشی - خانه لاکچری

برای تمیز کردن دوغاب هایی که کثیف شده اند، می توانید پراکسید هیدروژن و آب را در قسمت های مساوی مخلوط کنید. به سادگی این را با یک مسواک بزنید تا لکه ها از سنگ تراورتن استخوانی از بین بروند. متوجه خواهید شد که حتی دوغابی که به درستی نگهداری می شود، تمیز کردن و پاک کردن لکه ها از سطوح دیگر مانند لمینت آسان تر است، از جمله بهترین ویژگی های کاشی و سرامیک می توان به مقاومت آن در برابر لکه، ویژگی های بهداشتی و سهولت در نظافت آن اشاره کرد، زیبایی می تواند کم نگهداری باشد.

تمیز کردن کاشی های چوبی

گرد و غبار کاشی هایی که شبیه چوب هستند به طور مرتب با استفاده از گرد و غبار برای کف پوش. این کار از نشستن گرد و غبار به صورت لایه ای در شیارها و کثیف شدن کاشی آجری سفید جلوگیری می کند، ممکن است با استفاده از یک پارچه زبر با پولیش کف، یک چربی‌زدا با درصد اسید بافر گرفته شود، این عملیات تمیز کردن باید با انرژی انجام شود و پس از آن کف باید با یک دستمال میکروفیبر کاملاً آبکشی و خشک شود.