کفپوش چوبی در مقابل کاشی

کفپوش پایه ای را برای ظاهر خانه شما تنظیم می کند. برخلاف باور عمومی، مهم است که چه نوع کفپوشی برای داشتن یک خانه زیبا داشته باشید. با این حال، هنگام تصمیم گیری بین کاشی ارس  در مقابل کفپوش چوبی، خود را بر سر دوراهی می یابیم. این فقط در مورد زیبایی شناسی نیست، بلکه عملکرد و امکان سنجی است که بر این تصمیم تأثیر می گذارد. در اینجا چند تفاوت کلیدی وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب آگاهانه کمک کند.

کاشی در مقابل کفپوش چوبی

کفپوش چوبی و حس گرما را به آپارتمان های مدرن می بخشد خواه از چوب سخت، لمینت یا حتی بامبو باشد، کفپوش چوبی حس گرم و لوکسی به فضای داخلی شما می بخشد. در اینجا ما بر روی کفپوش لمینت تمرکز می کنیم زیرا پرمصرف ترین گزینه در هند است. کفپوش لمینت مقرون به صرفه است و در هر فوت مربع در دسترس است.

کاشی وسرامیک -تاریخچه کاشی وسرامیک-انواح کاشی و سرامیک- کاشی وسرامیک

زیبایی شناسی

هنگام انتخاب بین کاشی استخری  و کفپوش چوبی، زیبایی شناسی نقشی حیاتی دارد. در کنار پوشش غنی، کفپوش چوبی نیز به گرمای اتاق می افزاید. بنابراین اگر می خواهید فضایی دنج و راحت داشته باشید، حتماً – حداقل اتاق خواب خود – کفپوش چوبی بدهید.

نصب و راه اندازی

تخته های لمینت دارای اتصالات زبانه ای و شیاری هستند که به راحتی می توان آنها را ثابت کرد. با این حال، قبل از اینکه آنها را زمین بگذارید، مطمئن شوید که زمین یکنواخت است. همچنین، شکاف های لازم را حفظ کنید زیرا چوب به دلیل گرما تمایل به انبساط دارد.

نگهداری

اگرچه کفپوش لمینت نیز بادوام است، اما تعمیر و نگهداری آن زیاد است زیرا در معرض آسیب آب است. برای تمیز کردن از یک دستشویی کمی مرطوب استفاده کنید، اما در صورت نشت کردن، حتماً در اسرع وقت آن را جاروبرقی بکشید. هیچ مبلمانی را روی آن نکشید زیرا مستعد خراش است. عالی برای گرما به پاهای شما در دماهای سرد و برای خانه هایی با افراد مسن اضافه می کند، زیرا در برابر لغزش مقاوم است.

کاشی عقیق

کفپوش کاشی

اگرچه کاشیها تنوع زیادی دارند، اما در حال حاضر به دو گزینه محبوب، سرامیکی و شیشه‌ای پایبند هستیم. این کاشی ها از خاک نسوز یا کوارتز ساخته می شوند و در دمای بالا لعاب می شوند. آنها در هر دو بافت براق و خشن موجود هستند تا با نیازهای مختلف مطابقت داشته باشند.قیمت کاشی اسلب به رنگ، طرح و نوع آنها بستگی دارد.

زیبایی شناسی

کفپوش کاشی و  چوب روسی که در رنگ‌ها، الگوها و سبک‌های بسیاری موجود است، گزینه‌ی پرطرفدار برای کفپوش است. چه بخواهید کاشی به محیط اضافه کند یا کنتراست قابل توجهی ارائه دهد، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

نصب و راه اندازی

کاشی تبریز روی پوشش پایه با ملات سیمان گذاشته می شود و درزها با سیمان سفید پر می شود. در صورتی که از قبل کفپوش سیمانی دارید، کاشی ها را می توان با استفاده از چسب روی آن نصب کرد.

نگهداری

اگر کاشی های شما به درستی نصب شده باشند، برای مدت طولانی نگران آن ها نخواهید بود. گردگیری و تمیز کردن منظم با این کفپوش بسیار آسان است.