کاشی چینی و نگهداری آن

هنگام در نظر گرفتن تجدید کاشی یا سرامیک برای هر کف، دیوار یا میز، کاشی‌های چینی و سرامیکی را برای ظاهر کلاسیک و ظاهری تمیز در نظر داشته باشید. صاحبان خانه ها دوام و تطبیق پذیری آنها و همچنین طیف گسترده ای از گزینه های سبک موجود را دوست دارند. با وجود تمام شباهت‌هایشان، تعداد انگشت شماری از تفاوت‌های مهم دو نوع کاشی مبتنی بر خاک رس را از تخلخل و جذب گرفته تا دوام و هزینه جدا می‌کند. در ادامه بخوانید تا مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنید تا به شما کمک کند بهترین مناسب را برای خانه خود انتخاب کنید. به هر سمتی که تمایل داشته باشید – کاشی چینی در مقابل کاشی و سرامیک – می‌توانیم شما را با توصیه‌های تعمیر و نگهداری تجهیز کنیم تا هر کدام به‌عنوان جدید به نظر برسید.

کاشی لوکس مدل رایان شش ضلعی سرامیک چیتا البرز سفید طلایی - خانه لاکچری

کاشی چینی

کاشی چینی و سنگ گوهره از خاک رس تصفیه شده و سایر عناصر طبیعی ساخته شده است. پس از پختن در کوره، کاشی‌ها یا در حالت طبیعی خود باقی می‌مانند یا به شکل سنگ، چوب، بتن یا مواد دیگر تغییر شکل می‌دهند. ساخت و ساز مبتنی بر خاک رس کاشی چینی را به گونه ای فرعی از کاشی های سرامیکی تبدیل می کند. با این حال، کاشی چینی نسبت به انواع کاشی و سرامیک غیر چینی ساختار سخت تری دارد و دوام بیشتری دارد. صاحبان خانه می توانند کاشی های چینی لعاب دار و بدون لعاب را انتخاب کنند. کاشی‌های بدون لعاب یا با بدنه کامل، رنگی در تمام ضخامت دارند برخلاف لعابی که روی آن قرار می‌گیرد، که باعث ماندگاری بیشتر و مقاوم‌تر شدن آن‌ها در برابر خرد شدن می‌شود.

وزن دادن به مزایا و معایب کاشی چینی

کاشی چینی که به عنوان بادوام‌ترین نوع کاشی موجود در بازار شناخته می‌شود، سخت‌تر، متراکم‌تر، سخت‌تر و متخلخل‌تر از کاشی‌های سرامیکی است. همچنین نرخ جذب بسیار پایینی دارد، به این معنی که عملاً در برابر آسیب آب نفوذ ناپذیر است، حتی پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت. این ویژگی آن را به گزینه ای ایده آل برای حمام، اتاق های خشکشویی، پاسیو و سایر مناطق مستعد رطوبت تبدیل می کند. از آنجایی که کاشی چینی می تواند ترافیک سنگین را در مدت زمان طولانی تحمل کند، به خوبی به عنوان یک کفپوش و متریال میز کار می کند.

ایجاد خطای دید با کاشی‌ کاری مدرن یک شرکت انگلیسی - زومیت

نگهداری و تعمیرات کاشی چینی

به طور کلی، ظروف چینی در هنگام ریختن و خراش بسیار بخشنده است. آسیب دیدن آن سخت است و تمیز نگه داشتن آن نسبتاً ساده است. کاشی چینی را یک یا دو بار در هفته جارو کنید و جارو بکشید، بسته به میزان ترافیک. یک بار در ماه، از محلول سرکه و آب یا پاک کننده های تجاری مناسب برای کاشی آجری سفید استفاده کنید تا کثیفی ها و تجمعات روزانه را از بین ببرید. اگر کاشی و سرامیک دیوار لعاب دار دارید، از موپ استفاده کنید. اگر کاشی بدون لعاب یا بافت دارید، به جای آن به اسکراب با برس نرم تکیه کنید. مراقب باشید از استفاده از محصولات مبتنی بر روغن، موم ها، اسکرابرهای ساینده و هر چیزی که حاوی سفید کننده یا آمونیاک است خودداری کنید. سپس با آب داغ شستشو دهید و با حوله یا پارچه میکروفیبر کاملاً خشک کنید. برای راهنمایی گام به گام، با آموزش ما برای تمیز کردن کاشی چینی، که روال کاشی های لعاب دار، بدون لعاب و حتی بافت را از بین می برد، مشورت کنید.