نخود امروز سبب افزایش هوش در کودکان ناتوان می شود

بسیاری از مطالعات علمی نشان می‌دهند که لوبیاها و حبوبات، مانند نخود امروز و هوموس که عمدتاً از نخود تهیه می‌شود – ممکن است فواید سلامتی مختلفی داشته باشند نخود در مقایسه با سایر غذاهای پر کربوهیدرات به ویژه برای کاهش قند خون بعد از غذا و افزایش حساسیت به انسولین مفید است.

یک مطالعه کوچک نشان داد که خوردن یک میان وعده کم قند همراه با هوموس منجر به کاهش 5 درصدی سطح قند خون بعدازظهر در مقایسه با خوردن گرانولا می شود که محتوای قند بیشتری دارد خوردن هوموس همچنین با کاهش اشتها و کاهش میان وعده ها در اواخر روز مرتبط بود.

از آنجایی که نخود و سایر حبوبات سرشار از فیبر و ترکیبات گیاهی مفید هستند، خوردن آنها ممکن است به بهبود ترکیب باکتری های روده نیز کمک کند تحقیقات بر روی موش ها نشان داد که خوردن یک رژیم غذایی مکمل نخود ساختار میکروبیوتای روده را به گونه ای تغییر می دهد که به خواص ارتقاء سلامت آنها کمک می کند و به تقویت سد روده کمک می کند.

این نتایج نشان می دهد که نخود ممکن است به محافظت در برابر بیماری های مربوط به روده کمک کند با این حال، تحقیقات محدود است و قبل از اینکه مطمئن شویم نخود چگونه بر سلامت روده ما تأثیر می گذارد، به مطالعات روی انسان نیاز داریم.

نخود همچنین به عنوان لوبیا گاربانزو شناخته می شود، منبع عالی فیبر و پروتئین است.

یک فنجان (164 گرم) نخود پخته حاوی:

کالری: 269
پروتئین: 14.5 گرم
چربی: 4.25 گرم
کربوهیدرات: 45 گرم
فیبر: 12.5 گرم
فولات (ویتامین B9): 71 درصد از ارزش روزانه (DV)
مس: 64 درصد DV
منگنز: 73 درصد از DV
آهن: 26 درصد DV

نخود و حبوبات میوه یا دانه های خانواده ای از گیاهان به نام Fabaceae هستند آنها که معمولا در سراسر جهان مصرف می شوند، منابع غنی فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند آنها همچنین منابع عالی پروتئین گیاهی هستند.