مردی که در هند با ساعت قدم شمار قتل زنجیره ای انجام داد دستگیر شد

ساعت قدم شمار برای شمارش تعداد قدم های برداشته شده (یا جفت قدم ها) در حین راه رفتن یا دویدن طراحی شده است. غیر معمول نیست که عملکرد گام شمار در دستگاه های دیگر مانند ساعت، پخش کننده موسیقی و تلفن همراه معرفی شود.

گام شمار قابلیتی است که امروزه اکثر دستگاه ها و ابزارهای موبایل به آن مجهز هستند: تلفن های هوشمند، ساعت های هوشمند، دستبندهای تناسب اندام، پخش کننده ها. گام شمار تعداد دقیق قدم ها و کیلومترها را که پیاده روی کرده اید می شمارد و به شما امکان می دهد میزان پیاده روی روزانه را کنترل کنید.

سنسور موقعیت داخلی در فضا – شتاب سنج – تمام نوسانات ریتمیک ساعت را کنترل می کند و هر قدم شما را ثبت می کند. ساعت های هوشمند الکترونیکی مجهز به سه شتاب سنج هستند که موقعیت بدن در فضا را به طور کامل کنترل می کنند. این دقت اندازه گیری بالا را با خطای مجاز تنها 5٪ تضمین می کند.

یک ساعت ورزشی با گام شمار به شما کمک می کند تا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و نتایج خود را با انتقال آنها به تلفن هوشمند یا رایانه تجزیه و تحلیل کنید. شما می توانید هر روز بر اساس احساس خود، سطح تناسب اندام و اهدافتان قدم های بیشتری بردارید.

ساعت

Valencell معتقد است که می توان دقت اندازه گیری ها را با کمک دستگاه هایی که نه تنها به مچ دست، بلکه به عنوان مثال به قلب متصل می شوند، بهبود بخشید.

داده‌های بیشتر به اندازه‌گیری استرس نیز کمک می‌کند: فیت‌بیت ساعتی با حسگر فعالیت الکترودرمال (EDA) برای ردیابی پاسخ فیزیکی بدن به استرس منتشر کرد.

برای نظارت بر خواب در دستبندهای تناسب اندام از دو حسگر استفاده می شود: شتاب سنج حرکات را کنترل می کند و مانیتور ضربان قلب ضربان قلب، مدت زمان و مراحل خواب را کنترل می کند.

برخی از دستبندها سطح اکسیژن خون را نیز در نظر می گیرند. کاهش آن در طول خواب می تواند بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد و منجر به آپنه خواب و خواب آلودگی در طول روز شود.

خواب شامل فازهای متوالی در حال تغییر است: خواب REM و خواب آهسته یا عمیق که شامل سه چرخه است. یک فرد در طول شب چندین بار تمام مراحل را طی می کند.

در مرحله خواب عمیق، فرد از حرکت باز می ایستد و نبض کاهش می یابد و یکنواخت می شود. در طول خواب REM، تنفس افزایش می یابد و ضربان قلب و فشار خون افزایش می یابد.