مردی با استفاده از نخ تابیده تک ماهی خواهر خود را به قتل رساند

TPI یا چرخش در هر اینچ میزان پیچش نخ تابیده تک ماهی را اندازه می‌گیرد پیچاندن نخ مهم است زیرا چیزی است که تمام الیاف را در کنار هم نگه می دارد.
نخ های نرم تاب دارای TPI پایینی هستند، معمولاً 2-12 TPI نمونه ای از نخ های نرم تاب، نخ های بافندگی خانگی هستند.
نخ های سخت تاب دارای TPI بالاتری هستند، حدود 20-30 TPI نخ‌های تاب‌دار بالاتر از نخ‌های تاب‌دار پایین‌تر قوی‌تر هستند، اما معمولاً دارای چند پیچ خوردگی و بی‌نظمی اضافی هستند.
پیچش خیلی زیادهنگامی که نخ نساجی بیش از حد پیچ خورده باشد، نخ چینی ایجاد می کند که اثر سنگریزه ای روی پارچه دارد این نوع نخ های منسوجات کرپ فیلامنتی یا کرپ تویستی هستند.
نمونه ای از پیچش بیش از حد در پارچه، جلوه طالبی در جین است پیچ و تاب اضافی در نخ ها در هنگام رنگ شدن نیل مشکل ایجاد می کند و پارچه به جای صاف شدن، شبیه پوست طالبی می شود.
نخ
هنگامی که این اتفاق می افتد، جین معیوب است و معمولاً در بازارهای داخلی با قیمت ارزان فروخته می شود.
اما پارچه های کرپ همیشه یک اشتباه نیستند گاهی اوقات ما از این برای طراحی جلوه های بافت ویژه روی پارچه ها استفاده می کنیم.
دو نوع مختلف جهت پیچش در نخ ها وجود دارد نخ های S و Z. S دارای مارپیچ هایی هستند که به سمت چپ به سمت بالا می پیچند و یک الگوی S ایجاد می کنند و نخ های Z دارای مارپیچ هایی هستند که به سمت راست به سمت بالا می پیچند و یک الگوی Z ایجاد می کنند.
برای ایجاد یک پارچه صاف معمولاً می خواهیم با یک نوع نخ جهت دار بچسبانیم اگر بخواهیم جلوه های بافت ایجاد کنیم، می توان نخ های S و Z را با هم ترکیب کرد.

به عنوان یک قاعده کلی، نخ های S بسیار رایج تر از نخ های Z هستند.