مادرشوهری که شلوار لی مام فیت زنانه را به عروسش خود هدیه داد

در روزهای اخیر زنان علاقه خود را به پوشیدن شلوار لی مام فیت زنانه به عنوان علاقه خود و همچنین ترند مد نشان می دهند همه گروه های سنی زنانی که شلوارهای جین پذیرفته شده اند به دلیل پوشیدن روزانه به صورت غیررسمی یا نیمه رسمی راحت تر هستند.

قدمت شلوار جین به سال 1567 با معرفی کلمه “جنوا” یا “ژن” برای توصیف شلوارهای جناغی سختی که توسط ملوانان بازرگان از شهر ساحلی ایتالیایی جنوا می پوشیدند، بازمی گردد.
آیا می دانستید گران ترین شلوار جین آبی به قیمت 250 هزار دلار فروخته می شود؟ آیا می دانستید بلندترین شلوار جین آبی شصت و هشت متر طول دارد؟ حقایق جالب در مورد شلوار جین را بخوانید.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که شلوار جین آبی چگونه ساخته می شود؟ یا حتی زیپ؟ حالا شما فرصتی دارید که بفهمید. روش های ساخت شلوار جین و زیپ را بخوانید.

رنگ نیلی رنگی است که برای رنگ آمیزی شلوار جین استفاده می شود این یک رنگ ارگانیک با رنگ آبی متمایز است از زمان های قدیم در هندوستان که نام خود را از آنجا گرفته است، تولید و استفاده می شد.

از هند، نیل به مصر، یونان و رم وارد می شود سایر تمدن های باستانی مانند چین، ژاپن، بین النهرین، مصر، بریتانیا، بین النهرین، پرو، ایران و آفریقا نیز از نیل برای رنگرزی استفاده می کردند.

نیل در هند از گیاه Indigofera tinctoria تهیه می شد روی پنبه استفاده می شد زیرا ساده ترین روش رنگ آمیزی بود. تنها مشکل این بود: رنگ دوام زیادی نداشت نیل در قرون وسطی در اروپا یک کالای تجملی نادر بود که به دلیل وظایف بالای واسطه‌های ایرانی، شامی و یونانی بود.

با کشف یک مسیر دریایی به هند، این مشکل حل شد و گیاهان نیل در حال انتقال به مستعمرات هستند نیل ارگانیک تا زمان کشف نیل مصنوعی در اواخر قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می گرفت این نوع ارزان تر می شود و جایگزین آن می شود.