لامپ هدلایت پژو 405 موجب انفجار یک خودرو در جاده هراز شد

اگر در مورد امروز صحبت کنیم، اکنون تولید کنندگان لامپ هدلایت پژو 405 را ترجیح می دهند کارشناسان معتقدند که آینده متعلق به آنها است در حال حاضر، LED ها در هر دو اپتیک عقب و جلو یکپارچه شده اند.

از جمله مزایای LED ها، فشرده بودن، دوام (می توانند بیش از 10 هزار ساعت کار کنند!)، LED ها با وضوح بیشتری به سیگنال روشن و خاموش پاسخ می دهند و همچنین برق نسبتا کمی مصرف می کنند.

طراحی چراغ جلو به شرح زیر است: دارای یک محفظه، یک دیفیوزر، یک بازتابنده و خود منبع نور است برای چندین دهه، همه چراغ های جلو گرد بودند – این به دلیل این واقعیت بود که محفظه چراغ جلو بخشی از گلگیرهای ماشین نبود.

با این حال، سال ها گذشته است، صنعت خودرو به طور پیوسته تکامل یافته است و در همان زمان، طراحی اپتیک خودرو نیز تغییر کرده است.

لامپ

در نقطه ای، چراغ های جلو مستطیلی ظاهر شد (این شکل به ویژه در اتومبیل های شوروی محبوب بود) اما بعداً مطالعات آیرودینامیکی و فنی شروع شد که نشان داد خود بازتابنده باید شکل سهمی داشته باشد و خود طرح باید ساده و سبک باشد.

در اینجا دیفیوزرهای پلاستیکی به کمک مهندسان آمدند برای اولین بار چنین چراغی روی مدل های اروپایی Opel Omega نصب شد.

و اکنون چراغ های جلو با استفاده از یک برنامه کامپیوتری مدل سازی می شوند و اپتیک ها از ترموپلاستیک، آلومینیوم، منیزیم و غیره ساخته می شوند در این مورد، نقش “شیشه” توسط پلی کربنات بازی می شود.

به تدریج مفاهیمی مانند چراغ های جلو و چراغ های اصلی وارد زندگی روزمره یک راننده شد.

یکی دور جاده را در حد پرتو روشن می کرد و یکی نزدیک فقط یک منطقه محدود را بدون کور کردن ترافیک روبرو می کرد درست است، و اینجا بدون خجالت نبود قوانین استفاده از نورهای پایین و بالا در قوانین جاده و به زودی در قوانین مشخص شد.

در کشورهای اروپایی، در سال 1957، دستورالعمل های EEC (کمیسیون اقتصادی اروپا) در مورد تشکیل یک پرتو نور نامتقارن به تصویب رسید و از آن زمان به بعد، نور اتومبیل های اروپایی به طور قابل توجهی با خودروهای آمریکایی و ژاپنی متفاوت است.