قیمت کاشی و سرامیک در تهران

کاشی وسرامیک قطعات مسطحی هستند که معمولا دارای ضخامت کمی هستند و بخاطر ویژگی ها و مزایا و کاربردهای زیادی که دارند در جاهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. معمولا فضایی که ما در آن زندگی میکنیم نشانگر سلیقه و روحیات ماست و کسی که به عنوان مهمان به خانه می آید احساساتی را به آنها منتقل میکند که می توانند پی به سلایق ما برند.

قیمت کاشی وسرامیک بسته به نوع وطرح آن و جنس آن متفاوت است.کاشی و سرامیک قطعات مسطحی هستند که دارای ضخامت کم هستند.در حال حاضر ضخامت ۲۰ میلی متر هم وجود دارد.

کاشی و سرامیک معمولا جز پرطرفدارترین مصالح ساختمانی در ساخت ساختمان سازی به شمار میرود به طوریکه امروزه استفاده نکردن از این مصالح در ساختن آپارتمان ها غیر ممکن است.مصارف کاشی و سرامیک به دلیل متنوع بودن طرح ورنگ و ابعاد آنها در آشپزخانه ها،سرویس بهداشتی،کف،و یاروی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.یکی از مهم ترین ویژگی های سرامیک و کاشی قیمت کاشی و سرامیک است که مناسب ومقرون به صرفه است و نصب آسان وماندگاری بالایی دارد.علاوه براین ویژگی های کاربردی به آسانی نیز تمیز میشوند مقاومت زیادی دارند و در برابر نور آفتاب تغییر رنگ نمیدهند.

قیمت کاشی و سرامیک در تهران

قیمت کاشی و سرامیک

قیمت کاشی و سرامیک قیمت کاشی و سرامیک همانند دیگر کالاها نرخ ثابتی ندارد و متغیر است در سال ۱۴۰۱ نیز افزایش قیمت داشته است نسبت به پارسال اما این افزایش قیمت به گونه ای نیست که ساخت وساز پروژه های عمرانی بزرگ و یا آپارتمان ها تعطیل شوند و نتوانند ساخت و ساز کنند.

برای اطلاع از مناسب ترین قیمت کاشی و سرامیک می توناید به سایت های تخصصی که مربوط به فروش هر کالا است مراجعه کنید تا با قیمتی مقرون به صرفه آنرا خریداری کنید.از مواردی که بر قیمت کاشی و سرامیک موثر است کاربرد آنهاست ودراستخر ها و کفپوش های آشپز خانه،سرویس بهداشتی،و…علاوه بر اینکه زیبایی و تنوع زیادی دارند باید در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاوم باشند و نیز باید دربرابر شوینده های شیمایی نیز مقاومت زیادی از خودشان نشان دهند. دومین مورد که بر قیمت موثر است مواد اولیه به کار رفته در ساخت آنهاست کیفیت مواد به کار رفته در ساخت سرامیک وکاشی نشان دهنده کیفیت محصول نهایی است که چقدر ارزش دارد.پس هرچه کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت آنها بهتر باشد محصول نهایی باکیفیت تر و با قیمت بالایی به فروش می رسد.طرح و رنگ آنها نیز از عوامل فروش آنها نیز به حساب می آید زیرا این طرح و رنگ است که نظر مشتری را جلب میکند و می تواند آنها را در جاهای مختلف استفاده کند.قیمت سوخت نیز از عوامل موثر بر قیمت است و یکی از مهم ترین عوامل بر افزایش قیمت در سال ۱۴۰۱ بوده است.با افزایش قیمت مسکن قیمت این نوع مصالح هم افزایش یافته است.

کاشی و سرامیک در تهران

 کاشی و سرامیک در تهران کاشی و سرامیک در تهران همانند دیگر شهر ها در ساخت و ساز ها مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل بزرگ بودن این شهر میزان استفاده از این محصول نیز زیاد است و تقاضا برای تولید آن نیز بیشتر است و معمولا در این شهر با انواع شیک تر و زیبا تری از طرح ها و مدل های کاشی و سرامیک روبه رو خواهیم شد.

قیمت کاشی و سرامیک لوکس و فانتزی بیشتر از نوع ساده آن است.با افزایش قیمت کاشی وسرامیک قیمت نصب کردن آن هم افزایش یافته است.

تفاوت های بین کاشی وسرامیک: تفاوت اصلی بین انواع کاشی و سرامیک تخلخل آنهاست یعنی میزان جذب کمتر و یا بیشتر آب در پشت کاشی و سختی آنهاست. با توجه به این ویژگی از آنها در جاهای مختلف استفاده می شود به عنوان مثال از انواع کاشی ها و سرامیک ها به عنوان کفپوش برای کف بیرونی و داخلی و یا به عنوان روکش دیوار و یا نما استفاده میکنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی از آنها به عنوان میز،سقف،مبل و….. استفاده می کنند.

لعاب کاشی که قسمت رویی کاشی را می پوشاند جنسی شیشه ای دارد که این قسمت همان رنگ و زیباسازی کاشی است.به مواد غیر معدنی نیز سرامیک میگویند که ممکن است مواد روی کاشی از جنس سرامیک باشد که در آن صورت به آن کاشی سرامیک یاسرامیک میگویند. یکی از بهترین برند های کاشی کاشی تبریز است.

سرامیک ها عموما از مواد خاک رس، ماسه، فلدسپار ساخته شده است و با توجه به درصد مواد به کار رفته در آن کیفیت سرامیک نیز تغییر میکند. سرامیک ها در دو نوع مغناطیسی و شیشه ای وجود دارند.در ساخت سرامیک های مغناطیسی اکسید آهن به کار رفته است و از کاربرد های این سرامیک آن است که در تهیه عنصر های کامپیوتر به کار رفته است.

چرا کاشی نسبت به سرامیک جذب آب بیشتری دارد؟؟زیاد بودن جذب آب در بعضی جا ها از مزایا است و بعضی جاها از معایب این محصول مثلا در استخرها کاشی استخری نباید جذب آب داشته باشد اما کاشی که روی دیوار استفاده می شود باید جذب آب داشته باشد به این دلیل که شیرابه ملات و بتون و سیمان به مغز کاشی سرامیک نفوذ میکنند و بعداز خشک شدن و پس از خشک شدن کاشی و ملات ساختمان کاملا به هم چسبیده اند.اما سرامیک پرسلان که جذب آب ندارد احتمال شل شدن و افتادگی وجود دارد مگر اینکه هنگام نصب آنرا با چسب مخصوص بچسبانیم.

هنگام خرید کاشی و سرامیک باید به نکاتی توجه کنیم:یک اینکه باید بهداشتی باشد و علاوه برآن به زیبایی محیط مان بیافزاید. دوم اینکه هنگامی که کاشی و سرامیک میخریم چند جعبه بیشتر سفارش دهیم.به رنگ و اندازه کدگذاری روی بسته توجه کنیم.کد رنگ و اندازه بسته بندی باید یکسان باشد و محصولاتی را که خریداری میکنیم بسته بندی و سالم باشد.

کاربرد های سرامیک: سرامیک کف بیشترین کاربرد در سرامیک را دارد ویژگی هایی را که یک سرامیک کف خوب باید داشته باشد این است که در برابر ساییدگی مقاوم باشد و مانع از لغزش شود با توجه به کاربرد آن در داخل و یا خارج از خانه باید به این نکته توجه داشته باشیم که سرامیکی که در خارج از خانه استفاده می شود امکان سایش وجود دارد و یا اگر در خانه استفاده می شود با توجه به میزان لغزش آن در محیط های مرطوب و یا خشک استفاده می شود معمولا برای حمام و دستشویی برای جلوگیری از سرخوردن باشد از کفپوش کاشی و یا سرامیک مات استفاده کنیم.

دومین کاربرد به عنوان کاشی استخری است که ضد لغزش و مقاوم در برابر ضربه و فشارند.علاوه بر آن در برابر مواد شیمیایی مقاوم اند و دچار لکه نمی شوند.