فرش 12 متری 1200 شانه مشهد که بافنده آن جایزه نوبل را دریافت کرد

اگرچه تعداد کارخانه های اصفهان افزایش یافته است در دهه‌های اخیر، تولیدکنندگان هنوز نیاز به همکاری با بافندگان خارج از کارخانه‌ها برای عرضه دارند.

حجم کافی فرش به بازارهای جهانی تولیدکنندگان باید با کیفیت بالا عرضه کنند و فرش های منحصر به فردی که خروجی کارخانه ها برای پاسخگویی به خواسته ها کافی نیست از بازارهای جهانی.

به این ترتیب، آنها با بافندگان با سطح مهارت کافی کار می کنند فرش باکیفیت درست کنی تعداد این بافندگان بسیار کمتر از افراد تحت نظارت و خانگی است.
بافندگان به دلیل اینکه پس از افزایش دانش و توانمندی خود به شدت تحت نظارت بافندگان خانگی به کار مستقل یا در برخی موارد تبدیل می شوند تهیه کنندگان.

با این حال، محصولات آنها برای تولید کنندگان بسیار مهم است، زیرا فرش 12 متری 1200 شانه مشهد آنها کیفیت بالایی دارند و همچنین به دلیل هزینه های نظارت پایین.

شبیه به بسیار بافندگان تحت نظارت، خانگی، تولیدکنندگان دستورالعمل‌هایی را برای تولیدکنندگان خانگی آماده می‌کنند. بافندگان با سطح نظارت پایین اما با جزئیات کمتر و اندازه کوچکتر زیرا بافندگان مهارت بیشتری دارند و در دستورالعمل های مکتوب به جهت کمتری نیاز دارند.

در دیگر تهیه دستورالعمل مکتوب برای این دسته از بافندگان هزینه کمتری نسبت به آن دارد تعاملات چهره به چهره بافندگان در این حالت تولید تأثیر بیشتری بر تولید قالی دارند.

آنها آزاد هستند برای چیدمان آماده سازی بافندگی، انتخاب و خرید الیاف از بازار (بر اساس طرح الزامات)، و بر اساس تجربه خود، طراحی را در طول تولید فرش تحت تأثیر قرار می دهند.

سرعت این بافندگان نیز بیشتر از سایر بافندگان خانگی است. با این حال، این درجه از نفوذ منجر به خطاهای غیر قابل قبول نمی شود زیرا از توانایی بالای بافندگان بافندگان می دانند که چگونه فرش های باکیفیت درست کنند اما آنها را می دانند
مهارت های کمی برای ساخت طرح های نوآورانه خود دارند. بنابراین، هنگام ساخت فرش های منحصر به فرد آنها به جهت گیری از تولیدکنندگان نیاز دارند.