ظرافت بافت و کیفیت پوشیدن با تعداد گره ها مشخص می شود

بافندگان ممکن است در کلبه‌های روستایی یا در چادرهای عشایری بافنده‌های خانگی کار کنند و یا در کارخانه‌های شهر به کار گرفته شوند.

کارخانه‌ها فقط ماشین‌های روفرشی مخمل ابریشم بافندگی را نگه می‌دارند – بدون ماشین، بافندگان کارخانه معمولا کودکانی هستند که انگشتان کوچک و انعطاف پذیر آنها می تواند گره های نخ را به سرعت حلقه کند، ممکن است چند مورد روی یک فرش کار کنند.

ظرافت بافت و کیفیت پوشیدن با تعداد گره ها مشخص می شود، اینها از 64 تا 400 تا اینچ مربع متغیر است، از دو گره در حال استفاده، قیوردس (یا گره دوتایی) به عنوان ترکی و سهنا (یا گره تک) به عنوان فارسی در نظر گرفته می شود، اگرچه هر دو در ایران کنونی استفاده می شوند.

بهترین فرش ها از پشم گوسفندان روفرشی مخمل کشدار  دم چاق ساخته می شوند، قالی‌های تخت بافته یا بدون پرز به گلیم معروف هستند، طرح‌های فرش تحت تأثیر گسترش اسلام در خاورمیانه بوده است (به اسلام مراجعه کنید).

اما در ایران از اعتقادات آزادانه‌تر فرقه  روفرشی کشدار ترک  شیعه پیروی می‌شود و در قالی‌های ایرانی از گل‌ها، میوه‌ها، برگ‌ها، پرندگان و حیوانات در نقوش خود استفاده می‌شود.

این دین سخت گیرانه نمایش زندگی انسان در هنر را ممنوع می کند و به تصویر کشیدن زندگی حیوانات اخم می کند، به عنوان مثال، در کشورهایی که مذهب سنت ریاضت غالب است، قالی ها دارای طرح های هندسی هستند.

سجاده‌ها با طرح طاقچه‌ای قوسی شکل روفرشی کشدار به نام محراب ساخته می‌شوند که هنگام زانو زدن مسلمانان به سمت مکه می‌چرخند.

  • منابع:
    1. rug and carpet
  • تبلیغات: 
    1. دیپلمه هایی که میلیاردر هستند | تحصیلات همه چیز نیست
    2. با کمبود جو که قیمت ها را افزایش داده حتما به بیماری خطر ناک مبتلا می شوید
    3. تاثیر تشک خوب در کنترل حافظه خود را جدی بگیرید
    4. راه های استفاده از انواع سبزی خشک در غذا