در جنگ جهانی از مغز گردو ممتاز تویسرکان به جای گلوله استفاده می شد

مطالعات اخیر نشان داده اند که خودن مغز گردو ممتاز تویسرکان نه تنها میکروب های مفیدی را که اسید بوتیریک (یا بوتیرات، متابولیت ضروری برای سلامت روده) تولید می کنند، افزایش می دهند، بلکه اسیدهای صفراوی ثانویه را نیز کاهش می دهند.

با وجود کالری بالا، مغز گردو را می توان در رژیم غذایی در رژیم غذایی گنجاند آنها سرشار از فیبر، پروتئین و چربی هستند که به شما کمک می کند احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری کنید.

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مصرف متوسط مغز گردونه تنها منجر به افزایش وزن نمی شود، بلکه خطر ابتلا به سندرم متابولیک و چاقی را نیز کاهش می دهد.

مانند سایر آجیل ها، مغز گردو به عنوان غذاهای کم قند خون طبقه بندی می شود و برای بیماران دیابتی بی خطر است.

مصرف منظم مغز گردو تاثیر مثبتی بر کیفیت اسپرم دارد.

چنین نتایجی توسط دانشمندان در طول یک آزمایش چند ماهه به دست آمد که در آن برخی از مردان 75 گرم آجیل را به رژیم غذایی وارد کردند، در حالی که دومی به رژیم غذایی معمول خود پایبند بود.

در نتیجه، شرکت کنندگان از گروه اول بهبودی در زنده ماندن، تحرک و مورفولوژی اسپرم نشان دادند.

یکی از آخرین مطالعات همچنین در مورد فواید بالقوه مغز گردو برای رشد سیستم عصبی جنین در سه ماهه اول بارداری صحبت می کند اما در حال حاضر، دانشمندان اذعان دارند که این یافته‌های اولیه هستند که نیاز به مطالعه بیشتر دارند.

با توجه به موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، خطر کلی ابتلا به سرطان با مصرف روزانه 30 گرم آجیل را می توان تا 15 درصد کاهش داد.

علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که مصرف منظم مغز گردو رشد تومورهای موجود را کند می کند.

مطالعات روی موش ها نشان داد که رژیم غذایی آجیل باعث کاهش تعداد تومورهای بدخیم سینه و همچنین کاهش رشد سرطان های پروستات، روده بزرگ و کلیه می شود.