خوردن شکلات شیرین عسل موجب تقویت هوش کودکان می شود

فلاونوئیدهای موجود در شکلات شیرین عسل می توانند اندوتلیوم، پوشش سرخرگ ها را برای تولید اکسید نیتریک (NO) تحریک کنند.

یکی از عملکردهای NO ارسال سیگنال به شریان ها برای استراحت است که مقاومت در برابر جریان خون را کاهش می دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد.

بسیاری از مطالعات کنترل شده نشان می دهد که کاکائو و شکلات شیرین می توانند جریان خون را بهبود بخشند و فشار خون را کاهش دهند، اگرچه اثرات آن معمولاً خفیف است.

با این حال، یک مطالعه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و فشار خون بالا هیچ تاثیری نشان نداد، بنابراین این را با یک دانه نمک مصرف کنید این امکان وجود دارد که افرادی که در حال حاضر تحت درمان فشار خون بالا قرار می‌گیرند، از افزودن فلاوانول‌های کاکائو به رژیم غذایی خود سود بیشتری نبرند.

با توجه به تنوع زیاد بین مطالعات در مورد این موضوع، واضح است که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ORAC مخفف ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن است این معیاری برای فعالیت آنتی اکسیدانی غذاها است.

اساساً، محققان مجموعه‌ای از رادیکال‌های آزاد (بد) را در برابر نمونه‌ای از غذا قرار می‌دهند و می‌بینند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذا تا چه حد می‌توانند رادیکال‌های آزاد را خلع کنند.

بر اساس این مطالعات، شکلات غنی از آنتی اکسیدان در نظر گرفته می شود اما ارتباط بیولوژیکی مقادیر ORAC مورد سوال قرار می گیرد، زیرا در یک لوله آزمایش اندازه گیری می شود و ممکن است همان اثر را در بدن نداشته باشد.

تحقیقات روی انسان ها همیشه طیف یکسانی از اثرات آنتی اکسیدانی را برای شکلات نشان نمی دهد. اما کارشناسان می گویند هنوز شواهد کافی برای گفتن قطعی وجود ندارد.

شکلات شیرین مملو از ترکیبات آلی است که از نظر بیولوژیکی فعال هستند و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند اینها شامل پلی فنول ها، فلاوانول ها و کاتچین ها و غیره است.

بر اساس تحقیقات، پلی فنول های موجود در شکلات شیرین ممکن است به کاهش برخی از اشکال کلسترول LDL (“بد”) در ترکیب با غذاهای دیگر مانند بادام و کاکائو کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که کاکائو و شکلات شیرین دارای فعالیت آنتی اکسیدانی، پلی فنول ها و فلاوانول های بیشتری نسبت به سایر میوه های آزمایش شده، که شامل زغال اخته و توت آکای می شود، دارند.