با خوردن سبزی تازه امروز از سردردهای مزمن در امان بمانید

خوردن مقدار زیادی سبزی تازه امروز ممکن است یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت و تندرستی باشد.همه سبزیجات حاوی ویتامین های سالم، مواد معدنی و فیبر رژیمی هستند اما برخی از آنها به دلیل فواید استثنایی خود برجسته هستند.
بسته به رژیم غذایی، سلامت کلی و نیازهای تغذیه ای، سبزیجات خاص ممکن است مزایای سلامتی بیشتری را برای افراد خاص ارائه دهند.
در این مقاله بعضی سبزیجات را بررسی می کنیم و راه هایی برای لذت بردن از آنها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل پیشنهاد می کنیم.
اسفناج یک سبزی برگ سبز و منبع عالی کلسیم، ویتامین ها، آهن و آنتی اکسیدان ها است اسفناج به دلیل داشتن آهن و کلسیم، افزودنی عالی برای هر رژیم غذایی بدون گوشت یا لبنیات است.
یک فنجان اسفناج خام عمدتاً از آب تشکیل شده و تنها ۷ کالری دارد. همچنین فراهم می کند نیاز روزانه یک فرد بالغ به ویتامین Kمقادیر بالای ویتامین Aویتامین سی منیزیم فولات اهن کلسیم آنتی اکسیدان هاویتامین K برای یک بدن سالم ضروری است به ویژه برای استخوان های قوی، زیرا جذب کلسیم را بهبود می بخشد.

اسفناج همچنین مقدار مناسبی آهن برای انرژی و خون سالم و سطح بالایی از منیزیم برای عملکرد عضلات و اعصاب فراهم می کند.
همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می دهد که برگ های اسفناج ممکن است فشار خون را کاهش داده و برای سلامت قلب مفید باشد.
اگر فردی از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (کومادین) استفاده می کند، باید در افزایش مصرف سبزیجات با برگ های تیره احتیاط کند. پزشکان مصرف مداوم ویتامین K را در طول زمان برای افرادی که از این داروها استفاده می کنند، توصیه می کنند.
مردم از سبزی خام در سالاد، ساندویچ و اسموتی لذت می برند. اسفناج پخته نیز فواید سلامتی قابل توجهی دارد و افزودنی عالی برای غذاهای پاستا و سوپ است.