با خوردن انگور عسگری سیاه در یک هفته به وزن دلخواه خود برسید

انگور عسگری سیاه حاوی مقدار زیادی پلی فنول است این ترکیبات به بدن کمک می کنند تا سطح کلسترول “خوب” را تنظیم کند.

مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که پلی فنول های موجود در انگور به کاهش خطر تصلب شرایین (بیماری عروقی مزمن) کمک می کند.

محققان خاطرنشان می کنند که محتوای بالای این ترکیبات در انگور عسگری ممکن است توضیح دهد که چرا مردم در فرانسه کمتر دچار بیماری عروق کرونر قلب هستند.

دانشمندان پیشنهاد می کنند که رسوراترول موجود در انگور دقیقاً به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

یک متاآنالیز متخصصان تغذیه در نشریه BMJ نشان داد که فیبر غذایی موجود در انگور عسگری کلسترول “بد” را کاهش می دهد و از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

فرآیند هضم به مواد خاصی نیاز دارد که از کلسترول تشکیل شده است کبد انسان برای ایجاد این مواد کلسترول را از جریان خون می گیرد و میزان کلسترول «بد» را در بدن کاهش می دهد.

فلاونوئیدها همچنین از قلب در برابر لخته شدن خون محافظت می کنند و مضرات کلسترول بالا را کاهش می دهند.

روتین موجود در انگور به عنوان یک مسدود کننده در تشکیل پروتئین های خاص عمل می کند و این به نوبه خود از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

100 تا 120 گرم انگور می تواند حاوی بیش از 20 درصد دوز روزانه ویتامین K باشد، این ویتامین مسئول بسیاری از واکنش ها در عضله قلب و رگ های خونی است و برای لخته شدن خون مناسب لازم است کمبود آن در بدن انسان می تواند باعث خونریزی خطرناک شود.

کار علمی دانشمندان آمریکایی و بریتانیایی می گوید انگور دارای خواص پیشگیری کننده در خطر ابتلا به دیابت است.چ اگر رژیم غذایی شما حاوی:

میوه ها و سبزیجات
انگور
زغال اخته

خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کاهش می یابد به خصوص دانشمندان روند مثبتی را به سمت کاهش خطر در زنان در گروه های سنی مختلف شناسایی کرده اند.