انواع کاشی کف

کفپوش نقش مهمی در محیط خانه ایفا می کند و گزینه های کفپوش کاشی اغلب بادوام و پایدار هستند و به جبران هزینه های بالای بازسازی و نگهداری کف کمک می کنند. برخی از انتخاب ها دارای ردپای محیطی کوچکتر با مواد پایدارتر هستند. اگرچه انواع خاصی از کفپوش کاشی ممکن است شباهت هایی داشته باشند، اما چندین تفاوت متمایز نیز وجود دارد. بیایید به گزینه‌های مختلفی که برای ایجاد ایده‌های کفپوش کاشی شما در دسترس است، بپردازیم.

کاشی سرامیک

کاشی و سرامیک و سنگ تراورتن استخوانی از ماسه، محصولات طبیعی و خاک رس قرمز یا سفید ساخته می شود و سپس در کوره پخته می شود. کاشی و سرامیک می تواند لعاب دار یا بدون لعاب باشد، اگرچه کاشی و سرامیک لعابدار گزینه محبوب تری است. کاشی‌های سرامیکی براق سطحی شیشه‌ای دارند، در حالی که کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب دارای روکش مات و بافت بیشتری هستند که شبیه کاشی‌های سنگی هستند. کاشی و سرامیک به دلیل دوام و مقاومت آن در برابر لکه ها، بوها و باکتری ها، گزینه ای ایده آل برای حمام، آشپزخانه، ورودی ها، رختشویخانه ها و حمام ها می باشد. کاشی‌های سرامیکی لعاب‌دار داخلی معمولاً بین ۵۰ دلار تا ۷ دلار در هر فوت مربع قیمت دارند، در حالی که کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب بسته به اندازه، معمولاً حدود ۲ دلار در هر فوت مربع هزینه دارند. کاشی و سرامیک عمر طولانی دارد، اغلب 20 سال یا بیشتر دوام می آورد، اما نصب آن بسیار سخت و دشوار است. این فرآیند معمولاً شامل نصب یک لایه سیمان، چسباندن کاشی‌ها به یک تخته پشتی و سپس پر کردن فضای بین کاشی‌ها با دوغاب است.

کاشی اورست ایده آل یزد

مزایای کاشی و سرامیک

مقاوم در برابر ترافیک سنگین پا
تحت تأثیر لکه ها، آب و عناصر طبیعی قرار نمی گیرد
طیف گسترده ای از رنگ ها، شکل ها و الگوهای موجود است
تمیز کردن و نگهداری آسان
مقاوم در برابر آب برای جلوگیری از تشکیل کپک و باکتری
خانه را در آب و هوای گرم خنک نگه می دارد

معایب کاشی و سرامیک

نصب مشکل است
سطح سخت می تواند راه رفتن روی آن را ناراحت کند
در زمستان بسیار سرد می شود و گرمایش اتاق را سخت می کند
ایمن ترین سطح برای کودکان خردسال نیست

کاشی چینی

کاشی چینی و سنگ گوهره شبیه کاشی و سرامیک است که از خاک رس و مواد طبیعی تشکیل شده و سپس در کوره پخته می شود. با این حال، پرسلن نسبت به کاشی‌های سرامیکی معمولی بسیار قوی‌تر، سخت‌تر و کم‌تخلخل‌تر است، زیرا با استفاده از خاک رس با ذرات ریزتر ساخته می‌شود و در کوره در دمای بالاتر پخته می‌شود. کاشی چینی معمولاً سفید، شفاف و بسیار متراکم است. به دلیل دوام کاشی چینی و حتی مقاومت بیشتر در برابر آب نسبت به کاشی و سرامیک، برای پاسیو، اتاق های خشکشویی، آشپزخانه و حمام ایده آل است. کیفیت بالای کاشی چینی همراه با دوام و انعطاف‌پذیری طراحی، آن را به گزینه کاشی گران‌تری تبدیل می‌کند که معمولاً به طور متوسط ​​بین 2 تا 10 دلار در هر فوت مربع برای مصارف داخلی است. کاشی چینی بادوام، مقاوم در برابر خش و کمتر مستعد لک است. نصب کاشی چینی می تواند یک فرآیند زمان بر و چالش برانگیز باشد زیرا تراکم آن باعث می شود که برش و چیدمان صحیح آن دشوار باشد.

نیس Niss - کاشی نیس طوسی روشن 30x60- کاشی اورست ایده آل EVEREST TILE - کاشیران

مزایای کاشی چینی

با طراحی زیبا کاشی و سرامیک طرح آجر سفید و گزینه‌های متنوع، اتاق را بالا می‌برد
ایده آل برای مناطق پر رفت و آمد به دلیل دوام بالا
مقاوم در برابر رطوبت
نگهداری و تمیز کردن آسان
پانل های حرارتی تابشی را می توان قبل از نصب اضافه کرد

معایب کاشی چینی

گزینه کاشی گران تر از سرامیک
می تواند برای کودکان خردسال یا افراد مسن لغزنده و خطرناک باشد
نصب مشکل است
یک اتاق را عایق نمی کند و ممکن است باعث شود یک منطقه سردتر شود

کاشی سرویس بهداشتی طرح گل - عمران مدرن

کاشی شیشه ای

کاشی های شیشه ای با استفاده از قطعات نازک شیشه با لعاب نیمه شفافی که بر روی پشت کاشی شلیک می شود و در طیف گسترده ای از رنگ ها طراحی شده اند. برخی از کاشی‌های شیشه‌ای با الگوی موزاییکی که روی پشتی مشبک گذاشته شده ساخته می‌شوند. کاشی شیشه ای معمولا در حمام استفاده می شود، اما می توان از آن در آشپزخانه، اتاق نشیمن و حتی استخر نیز استفاده کرد. کاشی شیشه ای و سرامیک طرح چوب یکی از گزینه های گران قیمت است که معمولاً به طور متوسط ​​بین 5 تا 15 دلار در هر فوت مربع است. همچنین یک گزینه کاشی ظریف تر است و ممکن است در طول زمان مستعد تراشه یا خراش باشد. با این حال، ساختار غیر متخلخل شیشه آن را به طور کامل در برابر رطوبت مقاوم می کند. مانند کاشی و سرامیک، نصب کاشی شیشه ای می تواند کاملاً دخیل باشد، به خصوص به دلیل شفاف بودن. اگر سطح زیرین پشت کاشی شیشه ای به طور کامل صاف نشود، نمایان می شود. به همین دلیل برای نصب کاشی های شیشه ای باید از یک متخصص حرفه ای استفاده کرد.