استفاده از لوله پلی اتیلن برق به جای پنس در اتاق عمل

لوله پلی اتیلن برق نوعی لوله پلاستیکی انعطاف پذیر است که برای انتقال سیال و گاز مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب برای جایگزینی خطوط لوله اصلی بتنی یا فولادی استفاده می شود ساخته شده از پلی اتیلن ترموپلاستیک (پلی اتیلن با چگالی بالا.

HDPE با پلی اتیلن چگالی معمولی متفاوت است زیرا وزن مولکولی بالاتری دارد و ساخت آن با سه روش انجام می شود؛ روش زیگلر، فیلیپس یا فاز گازی. از خانواده پلی اتیلن، HDPE با UHMWPE (پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا) همزیستی دارد که برای تولید الیاف بسیار مقاوم مانند الیافی که در ژاکت های ضد گلوله استفاده می شود، استفاده می شود و تا 15 برابر مقاوم تر از فولاد کربن قبل از سایش

برخلاف پلی اتیلن با چگالی کم، سخت تر، قوی تر و سنگین تر است، علاوه بر این که انعطاف پذیری کمتری دارد لوله پلی اتیلن در سراسر جهان برای کاربردهایی مانند شبکه های آب، شبکه گاز، شبکه فاضلاب، خطوط انتقال دوغاب، آبیاری روستایی، خطوط تامین سیستم آتش نشانی، مجرای برق و ارتباطات، و لوله های آب طوفان و زهکشی استفاده می شود.

اگرچه تخمین زده می شود که لوله HDPE 50 سال عمر کند، اما در واقع احتمال عمر بالای 100 سال دارد لوله پلی اتیلن کاربردهای متعددی دارد. آنها در شبکه های آب و گاز، شبکه های فاضلاب، آبیاری روستایی، خطوط تامین سیستم آتش نشانی، لوله های زهکشی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شوند این لوله ها را می توان ذوب، اصلاح کرد که باعث می شود ناهموار، انعطاف پذیر و طولانی مدت باشد.

این لوله ها برای تمام کاربردهای کشاورزی مناسب هستند، لوله های پلی اتیلن به شدت در برابر خستگی مقاوم هستند. بر خلاف لوله های پلاستیکی، آنها قادر به مدیریت موج های گاه به گاه و مکرر جریان آب هستند که در سیستم های توزیع آب بسیار رایج است. این لوله ها شکل پذیر هستند اما صلب نیستند.