استفاده از فیلتر آب آکواریوم برای مومیایی کردن اجساد

فیلتر آب آکواریوم فیلترهای مرطوب و خشک نیز نامیده می شوند، فیلترهای قطره ای طوری طراحی شده اند که آب را تا حد امکان در معرض هوا قرار دهند این کار با اجازه دادن به آب آکواریوم بر روی ظرفی از مواد مانند توپ های پلاستیکی، رشته ها یا نخ دندان انجام می شود.

این قرار گرفتن در معرض هوا و آب، کلنی های بزرگی از باکتری های مفید را پرورش می دهد که مواد زائد را تجزیه می کنند اینها به ویژه برای مخازن آب شور محبوب هستند، اما در آکواریوم های آب شیرین نیز به طور فزاینده ای محبوب می شوند فیلتراسیون شیمیایی با قرار دادن کیسه های مشبک از محیط های شیمیایی در فیلتر انجام می شود.

بزرگترین عیب این واقعیت است که آنها به راحتی مسدود می شوند استفاده از پیش فیلتر مکانیکی این مشکل را از بین می برد یا کاهش می دهد آنها فیلترهای بزرگی هستند و معمولاً در داخل پایه آکواریوم قرار می گیرند.

UGF (فیلتر زیر سنگریزه) یکی دیگر از فیلترهای آکواریومی است که برای مدت طولانی در دسترس بوده است از یک صفحه فیلتر پلاستیکی استفاده می کند که در زیر بستر قرار می گیرد و یک پمپ هوا که به لوله های روی صفحه فیلتر متصل است و آب آکواریوم را از طریق زیرلایه به پایین می کشد و ذرات معلق را با خود می برد.

پمپ‌های آبی به نام پاور هد وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به لوله‌های بالابر داخل آکواریوم متصل کرد که نسبت به کارکردن UGF با استفاده از پمپ هوا و سنگ‌های هوا کارآمدتر هستند.
UGF ارزان است، راه اندازی آن آسان است و پس از اجرا، نسبتاً بدون تعمیر و نگهداری است از جنبه منفی، UGF ها تمایل به گرفتگی دارند و گزینه های خوبی برای آکواریوم هایی با گیاهان زنده نیستند استفاده از خلاء شن برای جلوگیری از تجمع زباله در بستر شن به حفظ بهتر فیلتر کمک می کند.

شن تا زمانی که آب بتواند از طریق آن، زیر صفحه فیلتر جریان یابد و از لوله بالابر فیلتر پشتیبان بگیرد، محل فیلتراسیون بیولوژیکی می شود برخی از UGF دارای کارتریج‌های حاوی کربن فعال هستند که به لوله‌های بالابر متصل می‌شوند، که فیلتر شیمیایی را فراهم می‌کنند، اما اینها نیاز به تعویض دوره‌ای دارند و معمولاً استفاده از آنها ضروری نیست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.