استفاده از عسل بدون موم برای درمان بیماری های پوستی

عسل بدون موم دارای خواص دارویی بی شماری است که به طور طبیعی به درمان گلودرد کمک می کند آنتی اکسیدان ها و دارایی های ضد باکتری آن نیز به مبارزه با عفونت های ناشی از ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها کمک می کند.

به گفته پزشکان و دانشمندان، عسل گندم سیاه دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان است و مصرف روزانه آن می تواند در درازمدت برای تقویت سیستم ایمنی مفید باشد و به همین دلیل است که عسل به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است.

همیشه توصیه می شود عسل را هر روز صبح قبل از صبحانه یا حتی تمرین مصرف کنید تا انرژی بیشتری برای کل روز دریافت کنید همچنین به عنوان یک تونر پاک کننده عمل می کند که ایمنی را در کودکان بهبود می بخشد.

عسل یک داروی قدیمی گلودرد است که درد را تسکین می دهد و می تواند به سرفه کمک کند وقتی ویروس سرماخوردگی شروع شد، آن را به چای داغ با لیمو اضافه کنید.

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما مروری بر مطالعات سال 2021 نشان داد که عسل می تواند بر سایر اشکال مراقبت برای بهبود عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی برتری داشته باشد.

یک مطالعه در سال 2016 همچنین نشان داد که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی برای کمک به گلودرد موثر است.

حتی ممکن است برخی از فواید شناختی عسل خام وجود داشته باشد پلی فنول های موجود در عسل ممکن است قادر به مقابله با التهاب منبع مطمئن در هیپوکامپ، بخشی از مغز که در حافظه نقش دارد، شود.

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می تواند برای بسیاری از قسمت های بدن از جمله سلامت مغز مفید باشد.

عسل خام علاوه بر پری بیوتیک ها و مواد مغذی مفید، می تواند حامل باکتری های مضری مانند کلستریدیوم بوتولینوم نیز باشد. این به ویژه برای نوزادان خطرناک است مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) منبع معتبر توصیه می کند که هرگز نباید به نوزاد کمتر از یک سال عسل داده شود.