استفاده از شکلات تافی دلوار برای تزیین سالاد اندونزی

شکلات تافی دلوار ممکن است به جلوگیری از پیری سلول های مغز کمک کند این به این دلیل است که پودر دانه کاکائو، ماده اصلی شکلات، منبع آنتی اکسیدان است.

مولکول‌های مضر اکسیژن که بر سلول‌های مغز تأثیر منفی می‌گذارند، رادیکال‌های آزاد نامیده می‌شوند و آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های این اندام کمک می کنند و از پیری زودرس سلول های مغز جلوگیری می کنند.

خوردن شکلات تلخ می تواند به کاهش استرس کمک کند شکلات حاوی منیزیم است این عنصر ترشح هورمون کورتیزول را سرکوب می کند و در نتیجه به جلوگیری از بروز استرس کمک می کند.

منیزیم یک ماده معدنی ضروری برای سلامت انسان است که برای اضطراب و استرس مفید است بنابراین اگر امروز احساس ناراحتی و خلق و خوی بدی دارید، کمی شکلات می تواند به رفع آن کمک کند.

اگر استرس و اضطراب همراه با این پدیده ها نبود، مقابله با هر سختی و استرس بسیار آسان تر بود با ناتالیا نفیودوا، متخصص تغذیه، نگاهی گسترده تر به استرس بیندازید.

شکلات

برای اینکه شکلات مضر نباشد، کارشناسان توصیه می کنند دسر را در وعده های کوچک بخورید و نه یک تکه کامل را در یک زمان.

دلیل اصلی اینکه چرا شکلات باید در رژیم غذایی محدود شود، شکر اضافه شده است بنابراین، شایان ذکر است که هر نوع آن قبل از هر چیز یک دسر است، نه یک دارو یا یک مکمل سالم.

ارزش روزانه برای مردان و زنان بالغ سالم بستگی به سطح فعالیت بدنی دارد: به عنوان مثال، برای یک بزرگسال متوسط، این حدود 30-55 گرم شکلات تلخ است، به شرطی که تمام شکر اضافه شده در روز باشد.

با فعالیت بدنی زیاد، مانند دویدن، پیاده روی طولانی، شنا و همچنین تمرین در باشگاه، افزایش هنجار 1.5 برابر مجاز است.

اگر غذاهای دیگری که حاوی قند هستند می خورید، اندازه وعده های غذایی خود را با توجه به مقدار شکری که قبلاً خورده اید تنظیم کنید.