آویشن شیرازی عمده که موجب مرگ پیرزن ایرلندی شد

چای آویشن را می توان از آویشن شیرازی عمده تازه یا خشک دم کرد برای این کار روی یک قاشق چایخوری آویشن تازه یا خشک 150 میلی لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و گرم بنوشید چای آویشن را می توان چندین بار در روز نوشید. چای آویشن آماده نیز در فروشگاه ها و داروخانه ها موجود است.

اگر دوست دارید شربت سرفه آویشن خانگی را امتحان کنید، می توانید دستور زیر را امتحان کنید:

یک دسته آویشن تازه را با یک چهارم لیتر آب بجوشانید و حدود نیم ساعت بجوشانید.

دم کرده را در ظرف تمیزی صاف کرده، با آب یک لیموی ارگانیک موم نشده و یک چهارم لیتر عسل مخلوط کنید.

کل آن را در شیشه های استریل پر کنید و در یخچال نگهداری کنید، جایی که شربت سرفه آویشن برای چند هفته تا چند ماه نگهداری می شود.

از طرف دیگر، می‌توانید دستور غذا را کمی تغییر دهید و به عنوان مثال، مواد را با آب پیاز، بوته یا مریم گلی ترکیب کنید – که همگی گیاهان دارویی مؤثری در برابر سرفه هستند.

جدا از خواص درمانی، این گیاه به دلیل طعم آن نیز محبوب است که بسیاری از غذاها را تصفیه می کند: قارچ، شکار، کوارک و سیب زمینی عطر بی نظیری از آویشن می گیرند.

همچنین توسط آشپزها ارزش زیادی دارد زیرا آویشن به سختی طعم شدید خود را حتی در صورت خشک شدن از دست می دهد.

چه به عنوان یک گیاه آشپزخانه یا یک داروی خانگی: می توانید آویشن گلدانی را در بسیاری از سوپرمارکت ها بخرید یا البته خودتان آن را از دانه ها پرورش دهید.

گیاهان آویشن آن را خشک، محافظت شده از باد و آفتاب دوست دارند به منظور حفظ گیاهان با خشک کردن آنها، شاخه ها را قبل از اینکه شکوفا شوند قطع می کنند و به صورت دسته ای آویزان می کنند.